کد خبر : ۶۰۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
در حالی که بسیاری از شرکت های واردکننده در رقابت برای فروش بهترین SUV بازار هستند، شرکت آرین پارس موتور با معرفی لاماری ایما بازار مناسبی را برای خود به وجود آورد و استقبال مناسبی نیز از طرف خریداران از این برند شد.
به گزارش خودروکار، استقبال مناسب از نسخه اولیه لاماری ایما باعث شد تا آرین پارس موتور در ادامه فعالیت های خود اقدام به وارد کردن و عرضه نسخه هیبریدی لاماری کند تا سهم خود از بازار خودروهای با سوخت پاک را نیز در اختیار داشته باشد. اما نکته مهم این است که آیا این خودرو با توجه به داشتن رقبای سرسخت در بازار ارزش خرید دارد و می تواند به مانند نسخه معمولی با اقبال مشتریان روبرو شود یا خیر؟ 

ابتدا باید اشاره کنیم که تفاوت نسخه معمولی و هیبریدی در لاماری ایما از نظر امکانات رفاهی برای سرنشینان و امکانات کنترلی برای راننده با نسخه معمولی فرق داشته و با ارتقا همراه بوده است اما نکته ای که نسخه هیبریدی را خاص تر می کند بحث مصرف سوخت و پیشرانه این خودرو خواهد بود. 


لاماری ایما هایبرید یا HEV از یک پیشرانه برقی در کنار پیشرانه بنزینی بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 168 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتون متر است که با یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر توان 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر همراهی می شود. باتری لیتیومی(مایع خنک) نسخه هایبرید 2 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از طریق ترمز گیری، حرکت در سراشیبی و همچنین موتور بنزینی دائما شارژ می شود و برای به حرکت در آوردن موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان مصرف سوخت در نسخه های بنزینی این خودرو میانگین 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است در حالی که میانگین مصرف سوخت در نسخه هیبریدی 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به وضعیت بنزین های کشور و همچنین احتمال افزایش قیمت بنزین می تواند نکته ای مهم هنگام خرید باشد. 

اماری ایما در نسخه معمولی با قیمت شرکتی 1.431 عرضه می شود و قیمت آن در بازار برای مدل های سال 1403 به 2.1 میلیارد تومان می رسد که حاشیه افزایش قیمتی 47درصدی برای نسخه معمولی را به همراه داشته است. با این تفاسیر می توان انتظار داشت که نسخه هیبریدی که از نظر امکانات و همچنین پیشرانه چند پله بالاتر از نسخه معمولی ایستاده نیز حداقل همین حاشیه سود را برای خریداران به همراه داشته باشد.  

لاماری ایما HEV در اسفند ماه سال 1402 باقیمت مصوب حدود 1.9 میلیارد تومان به فروش رسید که با احتساب افزایش احتمالی قیمت 40 تا 50 درصدی در بازار به حدود 2.7 تا 2.8 میلیارد تومان خواهد رسید. لاماری ایما HEV دومین خودرو هیبریدی خواهد بود که به بازار عرضه شده است و نزدیک ترین رقیبش تیگو 8 پروe پلاس به شمار می رود که هم اکنون در بازار حدود 3.2 میلیارد تومان قیمت دارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران